torsdag 27 juni 2013

Idag är dagen....

Idag är dagen då min morfar inte längre finns med oss här på jorden.
Idag är dagen då jag inte längre kan ringa min morfar för att bara prata en stund.
Idag är dagen då jag inte längre kan åka och hälsa på min morfar.
Idag är dagen då min morfar somnade in i den eviga vilan.
Idag är dagen då morfar inte längre är sjuk
Idag är dagen då jag är väldigt ledsen.

Igår fick vi veta att min älskade morfar inte hade långt kvar. Hans kropp var sliten och sjuk. Hans hjärta hade stannat på natten till onsdag men de fick igång det. Han låg nersövd i respirator fram till lunch i går men vaknade successivt under eftermiddagen och vid fyratiden så var morfar sitt vanliga pratglada jag, han var dock väldigt trött. Vi fick en trevlig pratstund med honom innan vi lämnade honom. Han var mycket trött efter nattens strapatser.
I bilen hem pratade vi om hur de närmsta veckorna kommer att se ut och kom överens om att ta en dag i sänder. Det blev en halv dag. En halv dag av lugn. I dag kl.4 så tog min morfar sitt sista andetag. Hans tid var ute.
Min morfar var en man med stort hjärta som lämnar ett stort tomrum efter sig.


1 kommentar: