tisdag 2 oktober 2012

Mums!!

Min lågkolhydratskost fortsätter. I kväll blev jag sugen på nått att fika på. Det blev chokladkaka med vispad grädde :-)
Lite tisdagslyx är aldrig fel!

Chokladkaka alá LCHF
Ingredienser:
4 ägg
1 dl Sukrin
150 gram smör
200 mörk choklad av hög kvalité (minst 70%)
1 tsk bakpulver
2 dl mandelmjöl
1 krm vaniljpulver
Gör så här:
Vispa ägg och Sukrin pösigt.
Smält smöret och lägg i chokladen så den också får smälta.
Blanda alla ingredienser i ägg/socker smeten.
Häll i en mjölad form(mjöla med mandelmjöl).
Grädda 12-15 min(beroende på hur kladdig du vill ha den) jag tog 15 min på ca 190° varmluftsugn.
Låt svalna. Ställ i kylen under natten – fantastiskt god dagen därpå.

Servera med vispad grädde som vispas med en knivudd vaniljpulvet.
Mums!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar